Meisjes C1 kampioen buitencompetitie 2018-2019

LEENDE – Zaterdag 15 juni was het zover: de meiden van Lido C1 konden kampioen worden. Dat moest dan gaan gebeuren in een wedstrijd tegen het andere Lido team: Lido C2. Na een gelijk opgaande eerste helft ging Lido C1 met een kleine voorsprong rusten. Maar na rust werden alle zeilen bijgezet en werd de voorsprong steeds groter. Uiteindelijk werd de wedstrijd met een 21-5 overwinning afgesloten en was het kampioenschap een feit.

HeezeLeende24 belde na de wedstrijd met aanvoerster van het team, Britt Bovée: ”het was een hele spannende wedstrijd en het is de tweede keer dat we kampioen zijn geworden. Er is champagne maar wat er verder nog gaat gebeuren weet ik niet.” Het team gaat promoveren van de C-klasse naar de B-klasse. ”Er gaat een speler weg en er komen drie nieuwe bij komend seizoen maar nu eerst dit kampioenschap vieren.”

Voordat de champagne ontkurkt werd, waren er eerst felicitaties van de aanwezige supporters. Na de nodige foto’s genomen te hebben, was het tijd voor een leuke verrassing: een rit op de platte kar. Met de nodige herrie werd een ronde door Leende gereden, waarna het team gezellig is gaan lunchen. Na het eerder behaalde kampioenschap in 2016 (in de E-jeugd) was dit wederom een mooie mijlpaal!

Dames, van harte proficiat! Op naar het volgende kampioenschap.