Grote Clubactie

Wat is de Grote Clubactie?

Al meer dan 45 jaar steunt de Nationale Stichting Grote Clubactie het Nederlandse verenigingsleven. Volgens hen zijn verenigingen namelijk de basis voor een gezonde samenleving. Daarom organiseren zij  jaarlijks een landelijke loterij waarmee verenigingen extra inkomsten werven. Met ieder lot maak je kans op leuke prijzen.  De hoofdprijs is € 100.000,-.

Hoe werkt het?

De loten worden verkocht voor €3,- per stuk. Hiervan gaat 80% rechtstreeks naar de vereniging. Dit is al sinds het eerste lot een feit en daarmee ook de kracht van de Grote Clubactie en een leuke inkomstenbron voor onze vereniging.

Wat gaan we doen met de Jeugdteams?

Onder de jeugdleden houden we een verkoopwedstrijd. Alle jeugdleden krijgen een verkoopboekje, de 3 jeugdleden met de hoogste verkoop krijgen een geldprijs naast een kleine attentie. Deze attentie krijgen alle jeugdleden die een/meerdere loten hebben verkocht. Deze kunnen ze verkopen aan hun ouders/ familie/ buurtgenoten en bekenden. Ieder lot wordt verkocht voor € 3,-. Omdat we niet willen dat de jeugdleden met geld over straat gaan, worden de loten verkocht per ‘eenmalige machtiging’:

Als iemand een lot wil kopen, moet deze persoon op dat lot zijn naam en bankrekening invullen. Het is belangrijk dat deze persoon ook zijn handtekening zet. De kosten van het lot / loten worden vervolgens eenmalig van de bankrekening van de koper afgeschreven. Op het bankafschrift van de kopers komt het lotnummer te staan.

Bij verkoop van 20 loten of meer krijg je van de Grote Clubactie ook nog een 20-lotenvoucher met kortingsaanbiedingen.

Wat gaan we doen met de seniorenteams?

Alle seniorenleden dienen minimaal 3 loten te verkopen. Hiervoor krijgen zij ook een verkoopboekje. Ook hierbij geldt alleen verkoop met eenmalige machtiging. Het team kan ook besluiten een superlot te kopen. Dit zijn bundels van 50 loten. Met ieder lot maak je kans op leuke prijzen, dus met 50 loten heeft het team 50 kansen! Met ieder verkocht superlot, maakt de vereniging kans op een verenigingsfeest ter waarde van € 5.000,-. Een superlot kost € 150,-. Superloten kunnen aangevraagd worden bij de penningmeester (Thea).